У жовтні 2026 року суми податків для ФОП залежать від групи оподаткування та встановлених на рік показників. Підприємці першої, другої та четвертої груп сплачують військовий збір у розмірі 864,70 грн на місяць. Максимальний місячний розмір єдиного податку для ФОП першої групи становить 332,80 грн, а для другої — 1729,40 грн.
Як розраховують єдиний податок для ФОП
За даними Державної податкової служби України (ДПС), ставки податків у 2026 році розраховуються з урахуванням двох показників: прожиткового мінімуму для працездатних осіб — 3328 грн та мінімальної заробітної плати — 8647 грн. Обидві суми встановлені на 1 січня 2026 р.
Для ФОП першої групи максимальна місячна ставка єдиного податку становить 332,80 грн, або 10% прожиткового мінімуму. Для другої групи вона дорівнює 1729,40 грн, або 20% мінімальної зарплати. Однак це граничні суми.
Конкретні ставки єдиного податку для підприємців першої та другої груп встановлюють сільські, селищні та міські ради. Розмір платежу залежить від виду господарської діяльності.
Коли сплачувати військовий збір
У 2026 році військовий збір для ФОП першої, другої та четвертої груп становить 10% від мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року. При мінімальній зарплаті 8647 грн щомісячний платіж дорівнює 864,70 грн.
Сплачувати збір потрібно щомісяця — не пізніше 20 числа поточного місяця включно. Отже, граничний термін сплати військового збору за жовтень 2026 року — 20 жовтня.
Коли застосовують ставку єдиного податку 15%
Для підприємців першої, другої та третьої груп передбачені випадки, коли до відповідних доходів застосовується ставка єдиного податку 15%. За роз'ясненням Державної податкової служби України, це стосується, зокрема, перевищення граничного обсягу доходу, отримання доходів від діяльності, не зазначеної в реєстрі платників єдиного податку, а також використання способів розрахунків, не дозволених Податковим кодексом України.
Підвищена ставка також застосовується до доходів від заборонених для спрощеної системи видів діяльності. Виняток передбачено для платників єдиного податку третьої групи — електронних резидентів (е-резидентів). Для ФОП першої та другої груп підставою для застосування ставки 15% також є отримання доходів від діяльності, не передбаченої для відповідної групи.
